Tekanan Darah Tinggi dan Alternatif Pemulihan semula jadi

Tekanan Darah Tinggi dan Alternatif Pemulihan semula jadi

Menggunakan ubat alternatif semula jadi adalah sangat popular untuk mereka yang tidak berminat untuk menggunakan ubat-ubatan preskripsi. Kadang-kadang mereka sebenarnya boleh mengambil ubat-ubatan lain yang akan berinteraksi teruk dengan tekanan darah tinggi ubat. Tekanan darah tinggi adalah berbahaya kepada kesihatan anda dan anda perlu membuat pemeriksaan sekali setahun untuk memantau sebarang perubahan dalam tekanan darah anda.

Tekanan darah diukur oleh jumlah tekanan kepada arteri anda apabila anda jantung sedang mengecut, tekanan sistolik, dan kemudian titik apabila tekanan adalah yang paling rendah di arteri anda, tekanan diastolik. Ukuran ini diberikan sebagai sistolik lebih tekanan diastolik. Ukuran normal adalah sekitar 120/80. Tekanan darah 140/90 dianggap sebagai tinggi. Beberapa sebab yang mungkin termasuk tahap aktiviti, pengambilan natrium, pengambilan alkohol, sejarah keluarga, umur, berat badan, penggunaan tembakau dan tekanan.

Perubahan gaya hidup yang positif ketara boleh menurunkan tekanan darah anda. Menyesuaikan tabiat harian anda adalah wajar kerana mereka akan mengurangkan angka ini dan ke bawah. Jika anda berbuat apa-apa untuk merawat tekanan darah tinggi anda maka anda akan mempunyai risiko yang lebih besar yang mempunyai kehilangan penglihatan, strok, serangan jantung, penyakit buah pinggang atau pendarahan otak.

Sesetengah makanan tambahan seperti Co-Enzim Q dan bawang putih boleh digunakan untuk menurunkan tekanan. Co-Enzim Q telah menjadi subjek beberapa kajian saintifik yang telah menghasilkan keputusan yang cemerlang. Bawang putih boleh digunakan tetapi anda perlu berhati-hati kerana ia boleh memudaratkan anda jika diambil pada dos yang terlalu tinggi dan ia boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan lain. Semak dengan doktor anda terlebih dahulu.

Hawthorn adalah ubat herba yang sangat baik yang telah tidak berkaitan dadah atau sebelah herba memberi kesan. Asid folik, minyak ikan dan menukar diet anda juga beberapa lain ubat semula jadi yang sangat baik. Juga memastikan anda mengambil magnesium yang cukup, kalsium dan kalium adalah penting.

Menukar diet anda adalah cara yang mudah dan sangat berkesan untuk menurunkan paras tekanan bermasalah. Makanan yang tinggi dalam antioksidan dan asid omega 3 asid lemak yang dikenali sebagai baik untuk jantung anda. Anda mahu menjauhkan diri daripada makanan berlemak dan produk tenusu. Daripada makan mereka kerepek kentang, merebut beberapa batang lobak merah.

Sebagaimana yang kita tahu diet yang sihat adalah penting, begitu juga mendapat senaman yang cukup. Senaman aerobik diperlukan untuk memberikan hati anda bersenam dan lebih banyak anda menjalankan lebih rendah denyutan jantung berehat anda. Jika anda mempunyai ukuran yang sangat tinggi maka anda akan perlu menyemak dengan doktor anda tentang yang betul program senaman untuk memulakan. Teknik-teknik meditasi juga boleh membantu dalam menurunkan tekanan darah tinggi dengan menggalakkan bersantai dan mengurangkan tekanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar