Mudah dan Berkesan Penyembuhan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis

Mudah dan Berkesan Penyembuhan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis

Penggunaan penawar semula jadi untuk jangkitan yis adalah sangat berkesan dan mudah. Mencari ubat rumah yang betul pada keselesaan rumah anda sendiri? Tidak boleh menjadi apa-apa lebih mudah daripada itu.

Semua tentang jangkitan yis
Jangkitan ini adalah penumbuhan yg terlalu cepat yis yang berlaku di bahagian yang berlainan di badan kita. Yis adalah organisma yang boleh hidup dalam badan kita dan juga boleh membantu dalam beberapa fungsi organ kita. Walau bagaimanapun, jangkitan yis yang berlaku apabila sudah ada penumbuhan yg terlalu cepat yis ini dan mereka sudah mula untuk berkembang maju dalam pelbagai bidang badan kita.

Jangkitan yis faraj adalah jenis yang paling biasa jangkitan. Menurut statistik baru-baru ini, 75% daripada penduduk pengalaman wanita atau telah mengalami masalah jangkitan ini.

Candida Kulat adalah istilah klinikal untuk organisma ini. Asid semulajadi dalam badan kita mencegah pertumbuhan yis. Tahap keasidan yang tinggi dalam badan kita adalah persekitaran yang boleh membawa maut untuk yis.

Malangnya, wanita lebih mudah terdedah kepada masalah ini kerana tahap keasidan badan kita berubah sebagai tindak balas kepada kitaran haid atau menopause. Kedua-dua faktor boleh menyebabkan perubahan mendadak dalam tahap keasidan badan kita yang menyebabkan jangkitan berlaku.

Gejala jangkitan yis

Tanda-tanda keadaan ini biasanya termasuk gatal-gatal atau rasa terbakar di kawasan faraj. Mungkin juga ada keradangan di sekitar vulva dan keradangan ini boleh menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan apabila membuang air kecil. Pelepasan tidak berbau dengan konsisten tebal dan keruh juga boleh dilihat.

Bagaimana untuk mencegah jangkitan

Pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati sebagaimana yang mereka katakan. Untuk mengelakkan keadaan ini daripada berlaku, kebersihan yang betul adalah penting. Mengambil sehari-hari mandi boleh mengurangkan peluang anda untuk mendapatkan apa-apa jenis jangkitan.

Selepas mandi, pastikan bahawa anda benar-benar tepuk mengeringkan kulit anda sebelum mengenakan pakaian, terutama kulit pakaian yang ketat dan seluar jeans.

Selepas menggunakan tandas, lap kawasan faraj dari bahagian hadapan ke belakang dengan kain lap bayi atau tisu. Juga, cuba untuk mengelakkan berkongsi barang-barang peribadi seperti tuala dan sabun.

Rawatan untuk jangkitan yis

Penawar semula jadi untuk jangkitan yis yang digunakan. Anda mungkin akan terkejut bagaimana berkesan ini boleh dalam merawat jangkitan yis.

1. Penggunaan yogurt boleh digunakan. Yogurt mengandungi enzim yis berjuang. Anda boleh cuba mencelup tampon anda di dalam yogurt dan memohon ini di kawasan yang terjejas.
2. Bawang putih juga merupakan ubat yang baik kerana ini mempunyai anti-kulat semulajadi dan komponen anti-yis. Bawang putih boleh menghalang penduduk berlebihan Candida.
3. Anda juga boleh cuba menggunakan minyak kelapa. Ini adalah ubat yang baik dalam menghapuskan sel nukleus Candida.
4. Cinnamon adalah rempah yang besar tetapi ia juga boleh membantu membunuh kulat dan yis.
5. Penggunaan pau d 'kulit arco juga disyorkan. Pau D'Arco kulit mempunyai lapachol semulajadi yang mempunyai anti-kulat dan anti-radang.

Anda juga boleh mencuba produk yang telah mewujudkan buzz ketika datang untuk menghilangkan Candida. Rawatan ini dipanggil Calon.

Calon merupakan ubat semulajadi yang boleh digunakan untuk menormalkan pertumbuhan Candida dan mencegah penumbuhan yg terlalu cepat itu. Produk ini membantu mengekalkan tahap keasidan dalam badan kita supaya tidak akan ada ruang untuk Candida berkembang.

Apa yang lebih baik mengenai produk ini adalah ia tidak hanya mengawal pengeluaran yis tetapi ia juga boleh membantu menggalakkan fungsi yang lebih baik penghadaman dan meningkatkan metabolisme kita.

Calon adalah produk yang selamat kerana ia menggunakan atas talian herba seperti Lemon Grass, Pot Marigold dan Pau D'Arco kulit kayu,

Jika anda ingin menghilangkan jangkitan yis dalam cara yang paling mudah, cuba penawar semula jadi untuk jangkitan yis campur ubat semulajadi seperti Calon. Dengan kombinasi yang hebat ini, jangkitan yis boleh dielakkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar