Kulat Penyakit Rawatan - Cari Pemulihan Rumah untuk menghadapinya (Bahagian 2)

Kulat Penyakit Rawatan - Cari Pemulihan Rumah untuk menghadapinya (Bahagian 2)

Terdapat pelbagai jenis penyakit kulat. Penulis mendedahkan remedi rumah berkesan untuk menghilangkan penyakit kulat.

Satu ubat rumah yang baik untuk menangani penyakit kulat berkaitan dengan jus bawang yang perlu disapu pada kawasan kulit yang tidak baik.
Campurkan kuantiti yang sama abu kayu teliti diperketatkan dan lemak untuk mendapatkan pes. Di samping itu, mencampurkan dua jelaga dengan air (bahagian 1: 1) dan rebus selama setengah jam. Selepas itu tuang cecair. Rawatan terdiri daripada dua bahagian. Pada mulanya, basuh bahagian kulit buruk dengan air jelaga dan membiarkan mereka kering. Kemudian memohon pes abu kayu dan lemak babi. Ini adalah ubat yang sangat berkesan untuk melawan penyakit kulat pelbagai.
Jangkitan kulat kuku boleh dirawat dengan jus lemon. Hanya jatuh jus pada kuku anda. Anda boleh mencampurkan jus dengan gliserin, untuk membuat kuku lebih lembut. Ekstrak biji anggur boleh digunakan bukan jus lemon. Lemon jus dan biji limau gedang ekstrak membina persekitaran asid iaitu kulat tidak suka.
Mudah ubat rumah untuk melawan penyakit kulat pada kuku melibatkan merendam jari anda dalam kopi semula jadi yang kuat diselesaikan beberapa kali.
Jika penyakit kulat menjejaskan kuku kaki anda, anda perlu membasuh kaki anda dengan sempurna dan rendam dalam cuka wain kuat. Selepas itu, memakai stokin kapas tepu dengan cuka yang sama. Kaedah lain adalah berkaitan dengan merendam kaki anda di dalam air sejuk mengandungi satu sudu baking soda dan satu sudu garam. Selepas itu membasuh kaki anda dengan air tulen.
Satu lagi ubat untuk melawan penyakit kulat kuku jari kaki berkaitan dengan jus tomato. Hanya menepukan kain kapas dengan jus dan membalut kaki anda di dalamnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar