Berpeluh Remedy - Bagaimana Merawat Masalah Berpeluh anda ke jalan yang Asli

Berpeluh Remedy - Bagaimana Merawat Masalah Berpeluh anda ke jalan yang Asli

Terdapat ramai orang pada masa kini yang mengalami keadaan yang dikenali sebagai hyperhydrosis. Ia adalah berpeluh sedalam-dalamnya badan yang berpeluh lebih daripada badan biasanya tidak. Bagi kes-kes ringan, ini boleh dirawat dengan mudah, tetapi bagi mereka yang malang yang mengalami kes yang teruk, ia boleh membawa kepada rendah diri dan juga pengasingan sosial. Ini bermakna bahawa mereka tidak menyertai dalam acara-acara sosial atau untuk orang lain yang merasa malu dengan cara yang besar; mereka tidak keluar dari rumah atau pangsapuri mereka lagi! Bercakap tentang pengasingan.

Jika anda sedang mengalami keadaan ini, terdapat pilihan rawatan yang sedia ada. Terdapat banyak untuk dipilih. Dari ubat peluh semula jadi seperti mengubah gaya hidup anda untuk mereka-reka penyelesaian buatan sendiri untuk membantu anda mengurangkan pengeluaran peluh anda, untuk tiruan bermakna seperti suntikan Botox dan juga prosedur pembedahan.

Satu ubat berpeluh yang semulajadi dan murah adalah pengubahsuaian gaya hidup. Ia melibatkan banyak aspek iaitu pemakanan, kebersihan, sukan dan pakaian pilihan. Yang pertama untuk di nyatakan di sini adalah kebersihan. Jika anda mematuhi dan mengamalkan kebersihan yang betul, seperti mandi setiap hari dan mencuci badan anda dengan sabun dan air, anda telah membantu dengan membersihkan kulit anda. Kemudian, lap sehingga kering kulit anda, terutama di antara lipatan kulit, seperti kawasan ketiak.

Seterusnya adalah diet. Hanya dengan menukar diet anda, atau dengan hanya mengelakkan sesetengah makanan, anda boleh mengurangkan pengeluaran peluh. Makanan yang perlu diambil dalam termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran, dan orang-orang yang harus dielakkan adalah mereka makanan pedas dan yang mengandungi kafein. Kerja-kerja ini untuk meningkatkan pengeluaran peluh badan kerana mereka terutamanya memberi kesan kepada tindak balas sistem saraf.

Pilihan pakaian bermakna anda perlu untuk memilih fabrik yang ringan dan orang-orang yang membolehkan kulit anda untuk bernafas. Tiada gunanya memakai baju dua tiga lapis untuk 'menyerap' semua peluh. Ia tidak berfungsi cara itu. Orang yang mempunyai berat badan berlebihan cenderung berpeluh banyak lagi. Latihan ditambah diet yang betul boleh membantu mereka mengurangkan peluh mereka.

Satu lagi remedi berpeluh yang terdapat di rumah adalah cuka epal cider. Ada orang yang memohon ini terus ke ketiak mereka, tetapi ada yang campuran ini dengan segelas air dan meminumnya. Teh sage juga mempunyai kesan yang sama, seperti yang dilakukan oleh jus tomato. Bercakap ubat dari rumah, satu lagi perkara yang tidak boleh dilupakan adalah baking soda. Ia berfungsi untuk menyerap semua lembapan dari ketiak anda sepanjang hari.

Yang paling biasa digunakan atau diambil kerja ubat berpeluh adalah penggunaan atau pemakaian antiperspirants. Terdapat banyak jenis yang berbeza yang anda boleh memilih daripada. Tetapi anda perlu membaca tentang jenis yang akan bekerja terbaik untuk anda. Cuba cari dan bertanya sekitar kira-kira apa yang salah satu yang paling berkesan yang terdapat di pasaran. Anda tidak semestinya perlu menggunakan antiperspirant yang paling kuat, tetapi memilih sesuatu dengan 20% aluminium klorida. Ini membantu dengan mencegah peluh untuk memecahkan melalui kulit. Tiada kesan sampingan yang diketahui ini lagi, jadi tetap menggunakannya secara sederhana.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar