Acupressure untuk mencetuskan kelahiran

Acupressure untuk mencetuskan kelahiran

Tubuh manusia mempunyai pelbagai sistem yang berkaitan yang kadang-kadang berkaitan dengan satu sama lain dengan cara yang tidak ketara atau jelas. Sungguh mengagumkan bagaimana purba teknik perubatan Cina boleh disesuaikan dengan bekerjasama dengan sains moden untuk mengelakkan komplikasi. Selama beribu tahun, cara-cara untuk memanipulasi dan merangsang hampir setiap aspek fisiologi manusia dan fungsi badan telah ditemui, termasuk cara untuk menggunakan akutekanan untuk mendorong buruh.

Walaupun ia jarang berlaku, ia berlaku dari semasa ke semasa bahawa proses tenaga pekerja boleh mengalami komplikasi, dan walaupun masanya telah tiba untuk bayi untuk dilahirkan, sesuatu yang seolah-olah menahan masuk ke dalam dunia nyata. Ia juga dapat difikirkan bahawa ibu kelahiran mungkin mempunyai bantahan moral untuk mengambil ubat-ubatan kimia untuk membantu mencetuskan kelahiran. Sama ada mereka mahu mudah dapat mengatakan mereka mengalami kelahiran semula jadi sepenuhnya, yang merupakan hak mereka sebagai seorang wanita untuk memilih untuk melakukan, atau mereka ingin mengelakkan sebarang kemungkinan komplikasi selepas bersalin disebabkan oleh ubat-ubatan yang biasanya digunakan untuk mendorong buruh, hasilnya tetap sama. Cara sama ada, penyelesaian yang lebih semula jadi atau tradisional perlu dicari, untuk melindungi kesejahteraan kedua-dua ibu dan kanak-kanak.

Menggunakan akutekanan untuk mendorong buruh sesuai dengan rang undang-undang hanya sempurna, dan boleh membenarkan satu penghantaran dalam masa tanpa memerlukan bantuan perubatan. Walaupun ia mungkin yang terbaik untuk mendapatkan dalam bantuan dari pengamal akutekanan berpengalaman untuk benar-benar menjalankan terapi, bintik pada tubuh manusia tekanan yang boleh digunakan dalam usaha untuk mendorong pekerja adalah sebenarnya tidak rumit untuk mencari. Dalam secubit, sesiapa sahaja boleh memohon tekanan untuk membantu proses bersama-sama.

Terdapat tiga tempat utama yang boleh dirangsang melalui akutekanan untuk mendorong buruh. Dua terletak di tangan, di antara jari telunjuk dan ibu jari, dan kira-kira tiga inci di atas buku lali, di bahagian dalam kaki. Ketiga ialah di belakang, kira-kira tiga inci di bawah di mana leher dan bahu bergabung. Ini adalah kedua-dua kelompok saraf yang sangat pekat, dan anda akan tahu anda melawat mereka tepat dengan sensasi yang berlaku. Ia adalah penting untuk tidak memohon terlalu banyak tekanan, dan jika boleh, orang yang melakukan akutekanan harus bekerja jari mereka ke dalam tisu menggunakan tekanan sederhana, dan gerakan membulat berterusan.

Menurut sumber-sumber purba Cina pada topik, rangsangan ini akan membantu untuk mengatasi ketidakseimbangan dalam pengaliran Chi yang disebabkan oleh tekanan dan kebimbangan daripada pengalaman. Perlu diingatkan bahawa badan mesti di peringkat buruh di mana kelahiran berlaku. Penggunaan tekanan strategik ini akan membantu meletakkan badan kepada keadaan di mana ia mampu untuk lebih mudah menerima pengalaman. Jika dilakukan pada masa yang tepat, dan dengan teknik yang betul, menggunakan akutekanan untuk mendorong buruh lebih mudah boleh menjadi alternatif yang berdaya maju kepada dadah kontemporari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar